Smaller Default Larger

Het NVTB behartigt sinds 1988 de gemeenschappelijke belangen van producenten van bouwgrondstoffen en bouwmaterialen. Het NVTB vertegenwoordigt acht branches en meer dan 500 producenten en leveranciers van bouwmaterialen en bouwproducten. Samen zijn zij goed voor een jaaromzet van 6 miljard euro.

Missie NVTB

Het NVTB verbindt, informeert, inspireert en ondersteunt de Nederlandse bouwindustrie en werkt samen met de brancheleden aan een goede positionering van de bouwtoeleverende bedrijven.

Het NVTB streeft naar een gelijk speelveld voor alle bouwmaterialen en goede productieomstandigheden voor onze maakindustrie. Het bureau van het NVTB kan hierbij rekenen op de inzet en expertise van meer dan vijfentwintig branche-experts op het vlak van wet- en regelgeving, duurzaamheid en innovatie.
 

Visie NVTB

Bouwen kan klantgerichter, slimmer, sneller, duurzamer en tegelijk beter betaalbaar worden dankzij de innovatiekracht van de toeleverende bouwmaterialenindustrie.

Het NVTB wil met haar hoogwaardige producten en kennis een belangrijke bijdrage leveren aan een efficiënt en veilig bouwproces, een hoge bouwkwaliteit en een duurzame leefomgeving.

Samen kunnen we meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Als de toeleverende bouwmaterialenindustrie eerder en als echte partner wordt betrokken in het bouwproces, kan efficiënter, beter, duurzamer en klantgericht worden gebouwd.

Agenda

 

   

Dinsdag 1 december staat de volgende editie van Bouwpoort gepland. Vanwege de omstandigheden rondom het coronavirus is besloten deze Bouwpoort niet door te laten gaan. Wij hopen volgend jaar weer een Bouwpoort te kunnen organiseren en houden u via onze nieuwsbrief en deze website op de hoogte. 
    


 
 

NVTB & LinkedIn

 

De LinkedIn-groep van NVTB telt inmiddels meer dan 700 leden. Bent u al lid van de groep? Denk en discussieer met ons mee over actuele zaken.

U kunt zich hier voor de LinkedIn-groep aanmelden.

 

Column bestuurslid Ewald van Hal

Merkenrecht helpt materiaalidentiteit

Maak of namaak? Regelmatig leiden opgaven tot verduurzaming en circulariteit tot een materiaal- of productinnovatie die door de naam (of vorm!) aanleunt tegen een bekend bouwmateriaal. Denk aan de ongebakken baksteen (euh?), grasbeton, houtgraniet of plexiglas. Biedt het merkenrecht mogelijkheden tot behoud van materiaalidentiteit?

Lees meer...

Streekeigen bouwproducten

Het is vakantietijd. Door corona geen reis naar buitenlandse oorden maar een feest van binnenlandse verrassingen. Randstedeling raken verdwaald in het Achterhoekse coulissenlandschap; provincialen verdraaien de nek op Amsterdamse grachten. Bij de borrel passeert Hollandse Geitenkaas, zo nodig met een Oude-Lambiek. Anderen gaan de klus in eigen huis aan. Er is behoefte aan Waaltjes, de Oude Holle of inlands eiken. Verdienen ook bouwproducten een beschermde herkomstaanduiding?