Smaller Default Larger

 Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016

Rotterdam, 27 juni 2016 - De drie bedrijven die dit jaar strijden om de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016 zijn bekend. Uit alle inzendingen waren eerder al tien kanshebbers geselecteerd voor deze prestigieuze prijs. Zij mochten vrijdag 24 juni via een elevator pitch de vakjury overtuigen van de kracht van hun marketingconcept. Elke deelnemer werd beoordeeld op de aspecten strategie, innovativiteit, betekenis voor de doelgroep en communicatieve uitrol. ERA Contour (LekkerEigenHuis), SolidLux (verfproduct van van Wijhe) en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling (AangenaamWonenApp) kwamen als finalisten uit de bus. Donderdagmiddag 22 september 2016 wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater De Kom te Nieuwegein.

De Nederlandse bouwindustrie was goed vertegenwoordigd in de top tien met inzendingen van Kegro deuren (KEGAFix all-in-one, Rockfon (plafondsysteem), SolidLux (vloerverf), Wavin (Revit productfamily) en Ubbink (veilige rookgasafvoer).

LekkerEigenHuis van TBI-bedrijven ERA Contour, Hazenberg Bouw en Koopmans Bouwgroep is in nauwe samenwerking met de eindgebruikers ontwikkeld. Dat maakt het concept uniek. Eigenheid en keuzevrijheid zijn belangrijk voor de moderne woonconsument. Daarom omvat de collectie maar zeven vormtypes, vijftien architectuurstijlen (woonsmaken), vier basisplattegronden, zes beuk- en dieptematen en vele materialen en opties die te combineren zijn tot meer dan 10.000 verschillende betaalbare variaties in woningen. De casco’s voor de woningen worden op maat gemaakt in een moderne computergestuurde betonfabriek in Amsterdam. Meer informatie: www.lekkereigenhuis.nl.

SolidLux Instant Coating is een gepatenteerd dekkend coatingsysteem voor vloeren dat in combinatie met UV-licht onmiddellijk uithardt en binnen enkele minuten na het aanbrengen 100% mechanisch en chemisch belastbaar is. Dit innovatieve systeem is volledig oplosmiddelvrij en ontwikkeld in co-creatie met gespecialiseerde partijen op het gebied van UV-technologie. Het assortiment SolidLux omvat een complete productlijn en wordt geleverd in 10 industriële standaardkleuren; alle overige kleuren op aanvraag. Het enige wat de applicateur naast de gebruikelijke verwerkingsmaterialen nodig heeft, is een UV-loop- of handlamp. Meer informatie: www.solidluxcoating.com.

‘Aangenaam wonen’ is het motto waar het Van Wanrooij als specialist bij de ontwikkeling en bouw van nieuwbouwwoningen om te doen is. Aangenaam wonen willen ze voor klanten op alle fronten waarmaken, zoals bijv. in het digitale zoekproces naar de juiste woning, tijdens de aankoopfase, tijdens de korte bouwperiode en deze afsluiten met een aangename foutloze oplevering. Klanten kunnen zich eenvoudig en snel oriënteren met hulp van een app. en als ze wat verder zijn ook in een eigen showroom, compleet met woonstijlen en virtuele hulpmiddelen. Van Wanrooij heeft geïnvesteerd in digitale expertise, in digitale en online marketing en in data-analyse. Dit alles met het doel om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Meer informatie: www.vanwanrooij.nl.

Het is de twaalfde keer dat de BouwKennis Marketing Jaarprijs wordt uitgereikt. Zie voor meer informatie en inschrijven www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl . Eerdere prijswinnaars waren van de nationale marketingprijs voor de bouw waren RaabKarcher (LeanWorks) in 2015, Knauf (KnaufZeker, 2014), NIKO (2013), Velux (2012), Haafkes (BtB woningconcept, 2011), Werkspot (2010), Heijmans (SecondBloom, 2009), PPG (EigenZaak, 2008), ERA Bouw (EénBlokStad, 2007), Goldewijk (WilJeMetMeBouwen, 2006) en in 2005 ATAG (service-op-maat).

Ideaal voor galerij- en portiekflats, winkels, bedrijven: na UV-behandeling is SolidLux meteen beloopbaar

 

Agenda

 

   

Dinsdag 1 december staat de volgende editie van Bouwpoort gepland. Vanwege de omstandigheden rondom het coronavirus is besloten deze Bouwpoort niet door te laten gaan. Wij hopen volgend jaar weer een Bouwpoort te kunnen organiseren en houden u via onze nieuwsbrief en deze website op de hoogte. 
    


 
 

NVTB & LinkedIn

 

De LinkedIn-groep van NVTB telt inmiddels meer dan 700 leden. Bent u al lid van de groep? Denk en discussieer met ons mee over actuele zaken.

U kunt zich hier voor de LinkedIn-groep aanmelden.

 

Column bestuurslid Ewald van Hal

Merkenrecht helpt materiaalidentiteit

Maak of namaak? Regelmatig leiden opgaven tot verduurzaming en circulariteit tot een materiaal- of productinnovatie die door de naam (of vorm!) aanleunt tegen een bekend bouwmateriaal. Denk aan de ongebakken baksteen (euh?), grasbeton, houtgraniet of plexiglas. Biedt het merkenrecht mogelijkheden tot behoud van materiaalidentiteit?

Lees meer...

Streekeigen bouwproducten

Het is vakantietijd. Door corona geen reis naar buitenlandse oorden maar een feest van binnenlandse verrassingen. Randstedeling raken verdwaald in het Achterhoekse coulissenlandschap; provincialen verdraaien de nek op Amsterdamse grachten. Bij de borrel passeert Hollandse Geitenkaas, zo nodig met een Oude-Lambiek. Anderen gaan de klus in eigen huis aan. Er is behoefte aan Waaltjes, de Oude Holle of inlands eiken. Verdienen ook bouwproducten een beschermde herkomstaanduiding?